تابلوسازی ساخت تابلو بیلبورد

10 / 10
از 3 کاربر

تابلو بیلبوردهای تبلیغاتی یا همان نمایشگرها در شکل­ها و ابعاد مختلفی ساخته می­شوند. مصالح مورد استفاده غالباً فولاد ساختمانی از نوع ST37 می­باشد. ابعاد و شکل و فرم تابلو بر اساس خواست کارفرما و متناسب با محل قرارگیری آن طراحی، ساخته و نصب می­گردد.  بسته به محل قرارگیری تابلو یا بیلبورد تبلیغاتی، نوع سیستم نورپردازی آن مشخص شده و اجرا می­گردد.

تابلو های بیلبورد یا آگهی نامه های بزرگ  را معمولاً در کنار جاده­های بیرون شهر نصب می­کنند. تابلوهای درون شهری به دلیل نزدیک بودن افراد به آن، بایستی به بهترین نحو طراحی و اجرا شوند. در حالیکه در مورد بیلبوردهای نصب شده در جاده­ها، چنین حساسیتی وجود ندارد. زیرا معایب و اشکالات ساخت جزئی، از دید ناظر داخل اتومبیل در حال حرکت قابل تشخیص نیستند.

بیلبوردهای داخل شهر عموما کوچکتر از بیلبوردهای بیرون شهر اجرا می­شوند. این تابلوها غالباً عمودی هستند. در ساخت بیلبوردهای داخل شهر، طراحی سازه مناسب که با محیط و ساختمان­های اطراف هماهنگی بصری داشته باشد بسیار حائز اهمیت است. در طراحی بیلبوردها از المان­های خاصی استفاده می­شود که زیبایی منحصربه فردی به محیط داده و فضایی زیبا و جذاب از منظر بازدید کننده ایجاد می­نماید.

 تابلو یا بیلبورد تبلیغاتی دارای بخش­های مختلفی می­باشد. این بخش­ها عموماً عبارتند از:

1-      محل اتکای سازه اصلی که بسته به ابعاد آن می­تواند المان­های موجود در محل باشد و یا یک فونداسیون بتن مسلح.

2-      ستون تابلو که بسته به ابعاد تابلو و روش طراحی می­تواند تک پایه، دو پایه و یا چند پایه باشد

3-      سازه پشت تابلو که نگهدارنده صفحه نمایش است. این بخش بسته به ابعاد تابلو و تعداد ستون­ها به صورت قاب خمشی یا خرپا ساخته شود.

4-      صفحه اصلی تابلو که محل اصلی تبلیغات است. این بخش می­تواند از ورق­های روغنی ساخته شود تا روی آن بنر متصل گردد و یا می­تواند محل نصب حروف تبلیفاتی باشد.

5-      نورپردازی تابلو که می­تواند از بالا، پایین و یا هر دو جهت انجام شود. در مورد نوع لامپ­های مورد استفاده، رنگ و شدت نور بسته به محل قرارگیری تابلو و نوع سطح آن تصمیم­گیری می­شود.

6-      مسیرهای دسترسی که شامل کریدور( دسترسی یا دالان ) پایین و بالای تابلو می­شود.

در شکل زیر نمونه­ای از یک بیلبورد تبلیغاتی اجرا شده در محیط شهری ارائه شده است.

 

این مجموعه افتخار دارد نقشه و محاسبات سازه ساخت بیلبورد را زیر نظر مهندس غفوری ناظر پایه 2 نظام مهندسی، در کوتاهترین زمان و منطبق بر اصول طراحی مطابق با مباحث مقررات ملی ساختمان، انجام داده و نقشه های اجرایی را برای ملاحظه و بررسی در اختیار کارفرمای طرح قرار می­دهد. برای انجام محاسبات از نرم­افزار SAP2000 استفاده می­شود. تصاویر سه بعدی با استفاده از نرم­افزار کامپیوتری برای ایجاد تصوری از آنچه اجرا خواهد شد نیز تهیه می­گردد. طرح سه بعدی، در انتخاب ابعاد، فرم، رنگ و جانمایی تابلو کمک شایانی به کارفرما می­نماید.

محاسبه قیمت و هزینه ساخت تابلو بیلبورد

پرسنل مجرب و کارآزموده در ساخت تابلو بیلبورد از دیگر عواملی است که میتواند جمع­آوری و مونتاژ تابلو بیلبورد را در کوتاهترین زمان و به نحو احسن به اتمام برساند. مجموعه تابلو سازی تکاور با برخورداری از نیروهای متخصص، تمامی مراحل ساخت را زیر نظر مهندس ناظر مجموعه و کارفرمای طرح  به اتمام می­رساند.

انتخاب مصالح مصرفی اعم از آهن آلات و میلگرد و .... به لحاظ کیفیت و استاندارد از دیگر عوامل افزایش و یا کاهش قیمت تمام شده در ساخت تابلو بیلبورد می باشد. تابلو سازی تکاور تمامی  محاسبات سازه  را مطابق با پروفیل­های استاندارد (منطبق بر جداول اشتایل) انجام می­دهد.

امروزه در بعضی از طراحی ها ی تابلو بیلبورد از المان های خاص که زیبایی منحصری در ایجاد فضایی زیبا و جذاب از دید و منظر بازدید کننده استفاده می­گردد.

 

محاسبه قیمت و هزینه ساخت تابلو بیلبورد

در این مجموعه با توجه به نیاز کارفرما، طرحی اولیه از بیلبورد تهیه و محاسبات تقریبی روی آن انجام می­گیرد. سپس هزینه­های تقریبی تابلو با توجه به حجم مصالح مصرفی، ماشین آلات و نیروی انسانی محاسبه شده و به همراه مدلی سه بعدی از تابلو، جهت تصمیم­گیری در اختیار کارفرما قرار می­گیرد. کارفرمای طرح با توجه به طرح اولیه نظرات خود را برای تغییر و طراحی دقیق اعلام می­نماید.

هزینه­ های تابلوها یا بیلبوردهای تبلیغاتی به موارد زیادی بستگی دارد. از آن جمله می­توان به مونتاژ مصالح مصرفی و محل اجرای تابلو اشاره نمود.

نمونه تابلو بیلبورد در ذیل به اشتراک گذاشته شده است

Making billboards

صنع اللوحات الإعلانية

1مجموع 19 محصول
1مجموع 19 محصول
نظرات
ن اکبری : ,تابلو بیلبورد
1 0
طراحی و مهندسی تابلو بیلبوردتبلیغاتی شرکت ارتباطات بسیارزیبا ست. موفق باشید.
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :